Restauracja "na skrajnej"

Biznes lunch – jak wygląda savoir vivre spotkania?

Biznesowy lunch jest świetną okazją do nawiązywania nowych kontaktów, zacieśniania więzów z obecnymi kontrahentami oraz budowania z nimi pozytywnej relacji. W biznesie bardzo często oprócz świetnej oferty ważne jest również odpowiednie jej przedstawienie. Spotkanie biznesowe w restauracji to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Nasze umiejętności interpersonalne oraz odpowiednie prowadzenie rozmowy są kluczowe w biznesowym środowisku. Oczywiście, biznesowy lunch rządzi się swoimi prawami, dlatego warto wykazać się odpowiednią etykietą i unikać kilku błędów, aby jak najlepiej wypaść podczas spotkania.

Dlaczego warto organizować spotkania biznesowe?

Oprócz zacieśniania relacji ze współpracownikami i kontrahentami, biznesowe spotkanie to także świetny sposób na promocję marki. Dzięki organizacji biznesowych lunchów można skutecznie prezentować produkty i usługi oraz zwiększać rozpoznawalność firmy wśród potencjalnych klientów i kontrahentów. To także dobry pomysł na pokazanie firmy od „ludzkiej” strony i budowanie zaufania. Podczas spotkań biznesowych można zorganizować „burzę mózgów” i zapoznać się z perspektywami i pomysłami innych uczestników.

 

Jak krok po kroku przeprowadzić spotkanie biznesowe w restauracji?

Przeprowadzenie spotkania biznesowego w restauracji wymaga zaplanowania i odpowiedniego zarządzania czasem. Na początku warto zastanowić się nad miejscem, w którym zorganizujemy lunch. Przykładowo, można wybrać restaurację z polską kuchnią w Warszawie, która wykorzystuje świeże, lokalne składniki oraz jednocześnie zapewnia świetną atmosferę dzięki wyjątkowo zaprojektowanym wnętrzom. Restauracja Na Skrajnej jest położona w malowniczym zakątku, tuż pod Warszawą. Oprócz ciepłej, rodzinnej atmosfery oferuje także menu, które jest prawdziwą ucztą dla podniebienia. Wszystkie dania są przygotowane z lokalnych składników i zachwycają swoimi tradycyjnymi smakami.

Przed spotkaniem należy dokonać rezerwacji i upewnić się, że wybór stolika będzie zapewniał prywatność i komfort uczestnikom. W kolejnym etapie warto zadbać o dokładnie poinformowanie wszystkich zaproszonych o dacie, godzinie i lokalizacji biznesowego lunchu. Podczas przygotowań do spotkania warto przygotować listę zagadnień lub omawianych tematów. Ważne jest również ustalenie, czy rozmowy biznesowe odbędą się przed, czy po posiłku oraz jakie dodatkowe przekąski można w trakcie zamówić. W czasie lunchu warto zadbać o utrzymanie odpowiedniego tempa rozmów, umożliwiając każdemu uczestnikowi wypowiedzenie się i zadawanie pytań. Na zakończenie rozmów i spotkania biznesowego w dobrym tonie jest podsumować omówione tematy i podziękować gościom za udział w nim.

Etykieta przy stole – jak wygląda podczas biznesowego spotkania?

Etykieta przy stole odgrywa ważną rolę podczas spotkań biznesowych w restauracji, tworząc pozytywne oraz profesjonalne wrażenie i umożliwiając płynny przebieg wydarzenia. Po przywitaniu gości warto wskazać im miejsce przy stole i poczekać, aż usiądą. Dobrym zwyczajem jest pozwolenie zaproszonym uczestnikom na złożenie zamówienia w pierwszej kolejności. Siedząc przy stole, należy unikać nieodpowiednich zachowań, takich jak żucie, rozmawianie z pełnymi ustami czy odwracanie się tyłem do rozmówcy. Podczas spotkań biznesowych warto schować lub wyciszyć telefon. Odbieranie telefonu w trakcie kolacji czy konwersacji może być przyjęte jako niegrzeczne. Dobrze będzie starać się dostosować tempo jedzenia do innych gości. W przypadku kilku dań warto poczekać, aż wszyscy zostaną obsłużeni i będą gotowi do spożywania kolejnych posiłków. W trakcie jedzenia nie należy poruszać drażliwych tematów. Rozmowę warto utrzymywać na neutralnych, a nawet delikatnie prywatnych tematach

Jak zadbać o dobrą atmosferę podczas spotkania biznesowego?

Dobra atmosfera podczas biznesowego lunchu nie ogranicza się jedynie do określenia wyboru odpowiedniego miejsca i celu spotkania oraz wysłania wszystkich niezbędnych informacji organizacyjnych. Istnieje jeszcze wiele innych czynników, które mogą przyczynić się do stworzenia pozytywnej atmosfery podczas spotkania.

Przed lunchem dobrze zapoznać się z menu, aby w razie potrzeby doradzać gościom przy zamawianiu posiłku i polecać specjalności restauracji. Na spotkaniu biznesowym w restauracji rozmowy nie muszą kręcić się tylko wokół tematów związanych z biznesem. To doskonała okazja, aby lepiej poznać uczestników i dowiedzieć się o ich zainteresowaniach, hobby i życiu poza pracą. Zachęcanie do rozmów na luźniejsze tematy, takie jak podróże czy kultura pomaga budować relacje na bardziej personalnym i prywatnym poziomie. Rozmowę można rozpocząć od pozytywnych i neutralnych tematów, które zainteresują większość uczestników, jak najnowsze filmy czy wydarzenia sportowe. Ważne, aby dać każdemu uczestnikowi możliwość wypowiedzenia się oraz wyrażenia własnej dyskusji. To świetny wstęp do dalszej rozmowy, która w późniejszym etapie może przekształcić się w tematykę bardziej biznesową.

Istotne jest, aby nie forsować rozmowy na tematy biznesowe od samego początku lunchu. Na spotkaniu biznesowym w restauracji warto być elastycznym. Jeśli uczestnicy mają ochotę poruszyć inne tematy lub skupić się na konkretnych kwestiach, powinniśmy postarać się dostosować plan spotkania do ich potrzeb.

Czego unikać podczas spotkania biznesowego w restauracji?

Aby spotkanie biznesowe w restauracji było profesjonalne, a przede wszystkim owocne, istnieje kilka zachowań, których warto unikać. Przede wszystkim nie należy przesadzać ze spożyciem alkoholu. Zaleca się picie w umiarkowanych ilościach, np. tylko przy okazji toastów. Nadmierne spożycie alkoholu może prowadzić do utraty kontroli nad wypowiedziami i zachowaniem, co zaszkodzi naszemu wizerunkowi. Należy również unikać nieodpowiednich lub kontrowersyjnych tematów rozmowy, takich jak polityka, religia czy bardzo osobiste kwestie. Jak wcześniej wspomniano, podczas kolacji niemile widziane jest używanie telefonu. Na miejsce spotkania nie należy przyjechać spóźnionym. Warto być kilka minut wcześniej, aby powitać uczestników spotkania i wskazać im miejsca.