Restauracja "na skrajnej"

4 stereotypy o bankietach firmowych, które są już nieaktualne

Bankiety firmowe, są obecnie jednym z najważniejszych środków stosowanych przez pracodawców w celu budowania zdrowych i co ważniejsze trwałych relacji zarówno ze swoimi pracownikami jak i klientami. Niestety popularność tego typu imprez doprowadziła również do tego, że pojawiło się na punkcie bankietów firmowych, wiele stereotypów, które są błędne bądź zwyczajnie nieaktualne. Dlatego też, postanowiliśmy przygotować dla Państwa ten artykuł w którym zwracamy uwagę na najważniejsze z nich. 

Stereotyp 1: Bankiety firmowe nie wymagają planowania, zwykłe spotkanie wystarczy na budowanie relacji

Jeden z najbardziej problematycznych stereotypów w tej materii mówi o tym, że bankiety firmowe nie wymagają od nas jakiegoś większego zaangażowania. Od wystarczy, że rzucimy jakąś datą, zbierzemy ekipę pracowników, wynajmiemy stolik w restauracji i wszystko będzie pięknie grać i hulać. Niestety, nic bardziej mylnego. O ile jeszcze jakiś czas temu, takie coś by przeszło, to należy pamiętać o tym, że świat biznesu bardzo się zmienił na przełomie ostatnich dwudziestu lat, zmieniły się standardy, a wraz z nimi również wymagania naszych pracowników, kontrahentów oraz klientów.

 

Obecnie, wymaga się, żeby bankiety firmowe spełniały wysokie standardy, dlatego tak istotne jest ich odpowiednie zaplanowanie. Zasadniczo, powinniśmy zwrócić uwagę na każdy aspekt organizowanej przez nas imprezy. Zaczynając od sposobu rozsadzenia poszczególnych gości, a na menu czy doborze muzyki kończąc. Na szczęście obecnie na rynku znajdziemy całą masę firm, które specjalizują się właśnie w organizacji bankietów firmowych. Skorzystanie z ich usług, to bardzo dobry pomysł.

Stereotyp 2: Każdy może zaplanować bankiet firmowy, to nic trudnego

Zasadniczo, odpowiedź na to pytanie brzmi i tak i nie. Faktem jest, że każdy może nauczyć się planować tego typu wydarzenia, ale nie każdy ma to, czego potrzeba, aby zrobić to profesjonalnie. Planowanie wydarzeń jako zawód, to trudna sztuka. Trzeba być kreatywnym, dobrze się komunikować, być doskonale zorganizowanym, potrafić koordynować wiele aspektów, które mogą się bardzo dynamicznie zmieniać i być  odpornym stres związany z kontaktem z najbardziej wymagającymi ludźmi. Zbudowanie umiejętności niezbędnych w tego typu pracy, to długotrwały proces, który często wymaga wielu wyrzeczeń.

 

Część druga tego mitu jest taka, że technologia pozwala każdemu planować wydarzenia. Powtórzę: technicznie rzecz biorąc, w niektórych przypadkach może to być prawdą, ale kreatywność i profesjonalizm organizatora wydarzenia sprawią, że wydarzenie będzie znacznie lepsze i bardziej zapadające w pamięć niż to co zaoferuje nam jakikolwiek dostępny obecnie algorytm. Technologia ma swoje plusy, ale na ten moment, zwyczajnie nie zastąpi człowieka. Dlaczego poświęcamy tej kwestii tyle uwagi?

 

 

To proste, ponieważ wiele osób zakłada, że nie musi poświęcać zbyt wiele uwagi, jest to jednak błędne założenie, które sprawia, że często taka impreza zwyczajnie się nie udaje. Dlatego powinniśmy przyłożyć jak najwięcej uwagi, do jej odpowiedniego zaplanowania. 

Stereotyp 3: Bankiety firmowe i tego typu spotkania, to niepotrzebna strata czasu i pieniędzy, która nie przynosi żadnych, wymiernych korzyści

Jest to kolejny problematyczny stereotyp, do którego pragniemy odnieść się zwłaszcza z punktu widzenia polskiego biznesu, gdzie tak naprawdę, dla wielu pracodawców, liczy się tylko jedna rzecz, jaką jest czysty zysk. Jakiekolwiek wydatki, które nie przynoszą (przynajmniej w teorii), wymiernych korzyści, są zwyczajnie ignorowane, bądź traktowane jak niepotrzebne fanaberie. Jest to błąd, który wciąż jeszcze w dużej mierze bazuje na PRL-owskim systemie podejścia do interesów. Wtedy, to pracownik musiał starać się o pracę, a na jego miejsce było wiele innych osób. Jednakże, należy pamiętać o tym, że czasy się zmieniły, a niedoceniany pracownik zwyczajnie odejdzie. Podobnie zresztą sprawa wygląda z klientami, oni również mają coraz większe wymagania. Wysoka jakość oferowanych usług czy produktów, to obecnie o wiele za mało, żeby zatrzymać klienta przy sobie.

 

Liczy się odpowiednie podejście i przede wszystkim nawiązywanie relacji zarówno z konsumentami, kontrahentami jak i pracownikami. Tutaj wracamy do głównego punktu omawianego stereotypu czyli stwierdzenia, że bankiety firmowe, nie przynoszą żadnych wymiernych korzyści. Jak widać, nic bardziej mylnego. Benefitów, które wynikają z tego typu imprez jest naprawdę sporo, a do najważniejszych z nich należy zaliczyć między innymi: zbudowanie lepszych relacji z pracownikami, kontrahentami oraz klientami, budowanie przyjaznej atmosfery w środowisku pracy, możliwość rozwiązania potencjalnych konfliktów czy problemów, które występują w naszym przedsiębiorstwie.

 

Atmosfera luźnego spotkania sprawia, że pracownikom będzie o wiele łatwiej rozmawiać o sytuacjach takich jak konflikty. Ponadto, bankiety firmowe sprawiają, że powstają bardzo trwałe relacje, które sprawiają, że pracownicy, klienci oraz kontrahenci, będą znacznie mniej chętni, do zmiany pracy etc.

Stereotyp 4: Menu restauracyjne w zupełności wystarczy na bankiet firmowy

W wielu przypadkach owszem, jednak o wiele lepszym pomysłem będzie dla nas zwrócenie większej uwagi na menu i catering na tego typu bankiet firmowy. Musimy wziąć pod uwagę nie tylko, to co nasi pracownicy lubią, ale również ich przekonania religijne, alergie, choroby itd. Klasyczny błąd, to przygotowanie bankietu firmowego pełnego mięsa w momencie, kiedy w naszym zespole jest wegetarianin czy weganin. Tego typu błąd może sprawić, że uzyskamy efekt odwrotny do zamierzonego i zrazimy do siebie daną osobę.

 

Jak widać istnieją pewne stereotypy związane z bankietami firmowymi, o których musimy pamiętać. Jeżeli skupimy się na tym, to będziemy w stanie przygotować imprezę, która spełni wszystkie nasze założenia, a o to przecież chodzi. Budowanie odpowiedniej relacji na linii pracodawca-pracownik-klient-kontrahent, to podstawa sukcesu we współczesnym biznesie.